Structureel meten en verbeteren: dát is hoe je echt met Google Analytics moet werken.
Korte inhoud
Ontdek hoe je de statistieken van Google Analytics kunt vertalen naar concrete verbeteringen voor je website. Met Analytics kun je veel meer doen dan bezoekers tellen, in dit boek ontdek je wat er allemaal mogelijk is.
Pascal Selles en Leon Korteweg werken als online marketing consultants elke dag met Analytics en kennen als geen ander de mogelijkheden.
Weinig tijd, maar veel ambities? Informeer jezelf snel en grondig met de boeken in de serie Digitale trends en tools in 60 minuten. De serie is een initiatief van Uitgeverij Haystack in samenwerking met Frankwatching.com, het toonaangevende platform over online trends, tips & tricks.
Google Analytics is het meest gebruikte statistiekpakket ter wereld.
Auteurs
“Leon Korteweg is ontwerper, ontwikkelaar en webanalist bij Hayona. Hij helpt organisaties bij het ontwikkelen van conversiegerichte websites en webapplicaties. Aansluiten bij de wensen van de eindgebruiker staat daarbij centraal. Daarnaast geeft Leon geregeld praktische trainingen over Google Analytics en is hij gecertificeerd Google Analyticsprofessional.
Pascal Selles is online marketingconsultant bij Hayona, bureau voor online marketing, en is gecertificeerd Google AdWords- en Google Analyticsprofessional. Pascal helpt organisaties effectieve online marketingstrategieën te ontwikkelen, en online marketingteams op te zetten en aan te sturen (onder andere op interim-basis). Daarnaast verzorgt hij geregeld trainingen over Google Analytics. Pascal heeft ruim tien jaar ervaring in de online marketing.”
Mijn mening
Ik ga heel eerlijk zijn: ik snap geen hol van Google Analytics! Ik heb sinds kort een eigen URL en heb dus ook eindelijk Google Analytics geïnstalleerd. Ik ben heel benieuwd hoe die statistieken zich gaan verhouden tot de statistieken van WordPress zelf, waar ik het tot nu toe altijd mee deed.
Ik weet dat je met GA zoveel meer kunt dan dat, maar hoe en wat???
Toen was er dit handige boekje! Google Analytics in 60 minuten, dat klinkt veelbelovend en kan niet te ingewikkeld zijn.
Het boek geeft in het kort alles weer wat je met GA kunt, wat je eruit kunt halen en voor wie wat interessant kan zijn. Je kunt het hele boek lezen, heb ik als leek gedaan, maar je kunt ook kijken welke hoofdstukken voor jou van toepassing zijn. Ben je bijvoorbeeld marketeer, tekstschrijver of webmaster, dan staan er hoofdstukken in waarin specifiek staat beschreven wat voor jou erg handig kan zijn.
Ik vind het een erg leerzaam en heel belangrijk: laagdrempelig boekje. Kort maar zeer krachtig. Ik ga hem er zeker nog bij pakken in de toekomst en kijken wat ik allemaal kan verbeteren aan mijn site!
Google Analytics in 60 minuten
ISBN 9789461261878 – Uitgever: Haystack – 176 pagina’s – Verschenen: september 2016
[bol_product_links block_id=”bol_581605ec13931_selected-products” products=”9200000065479918,9200000063494320″ name=”Google Analytics” sub_id=”” link_color=”003399″ subtitle_color=”000000″ pricetype_color=”000000″ price_color=”CC3300″ deliverytime_color=”009900″ background_color=”FFFFFF” border_color=”D2D2D2″ width=”250″ cols=”1″ show_bol_logo=”undefined” show_price=”1″ show_rating=”1″ show_deliverytime=”1″ link_target=”1″ image_size=”1″ admin_preview=”1″]
Ik vind die ’60 minuten’-reeks echt fantastisch! Ik heb met een winactie een paar boeken uit de reeks gewonnen ooit, en sindsdien moet ik me inhouden om ze niet allemaal te kopen. De gedachte dat ik ze misschien nooit meer zal gebruiken omdat er te weinig praktische informatie instaat houdt me tegen. Goed om te horen dus dat dit boekje zeker wel nut heeft (of in het geval van mijn portemonnee misschien ook niet).